ک.ج.ک: مراسمات ۴ آوریل را شکوهمندانه برگزار کنید و در همەجا درخت بکارید

ک.ج.ک ۴ آوریل زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تبریک گفت و افزود: مبارزه در راه آزادی او، مسئولیت اصلی مان است، نیز خواست همه در مراسمات ۴ آوریل شرکت کنند و درخت بکارند.

ریاست هیئت اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان(ک.ج.ک) به مناسبت ۴ آوریل زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعلامیەای بەشرح زیر منتشر کرد.

وارد ٧۵امین سال تولد رهبر آپو می شویم که امروز برای خلق کورد بسیار حائز اهمیت است. ما این روز مهم و معنی دار را به خلق میهن دوست کوردستان، زنان، جوانان، خلقهای خاورمیانه و نیز ستمدیدگان جهان تبریک می گوییم. ضمن تبریک این روز مهم، به رهبر آپو درود می فرستیم که با شروع مبارزه آزادی، خلق کورد را از نابودی نجات داد. این روز برای خلق کورد به معنی تولدی دیگر است. لذا لازم است این روز خاص و معنی دار را با اقدامات متناسب با آن جشن بگیریم. خلق کورد باید در داخل کوردستان و نیز در خارج از کوردستان با دوستانش، چهارم آوریل را با این رویکرد جشن بگیرند.

زادروز و بودن رهبر آپو برای خلق کورد؛ تولدی دوباره است!

۴ آوریل برای خلق کورد بسیار بااهمیت است. زمانی که خلق کوردستان با سیستم اشغال و نابودگری با انکار روبرو بود و در مرز نابودی قرار داشت، رهبر آپو به طرزی تاریخی در برابر این مسئله ایستاد و این مرحله را دگرگون نمود و برای نجات خلق کورد از چرخه اشغال و نابودی و دوباره زیستن، به مبارزه برخواست. رهبر آپو زندگی و وجودش را به پیشبرد این هدف اختصاص داد و برای پیروزی آن کوشید. به بزرگترین مبارز این راه مبدل شد و آن را تعمیق بخشید. با اندیشه نوینش، شخصیت اشغالگران را در کوردستان شکست و پایەهای شخصیتی انسان آزاد و آگاه و خط مشی فرد و خلق کورد مخالف با استعمارگری را بنیان نهاد. رهبر آپو نه تنها راه مبارزەی خلق کورد با استعمارگری را روشن نمود، همزمان با فلسفه آزادی خودش، حقیقت شخصیت و زندگی جمعی را نیز تعریف نمود. بەخاطر این ویژگیهای تاریخی، تولد و بدنیا آمدن رهبر آپو، تولد دوبارەی خلق کورد است.

خالقان سیستم اشغال و نابودگری که از مبارزه رهبر آپو برای آزادی خلقهای خاورمیانه و کوردستان علیه استعمارگری، بیمناک و نگران بودند، توطئەی بین المللی را اجرا کردند و رهبر آپو را به زندان امرالی انداختند و سخت ترین شکنجه و انزوای ممکن را بر او تحمیل نمودند. اما رهبر آپو در این ۲۴سال آنگونه مقاومت کرده که انگار از این زندانی شدن انتقام می گیرد. در آن شرایط سخت زندان هرچه بیشتر عمیق شد و درنتیجه آن مانیفست نوین رهایی خلقها و زنان و ستمدیدگان را خلق کرد. اسیری را معنی دار کرد. افق زندگی آزاد و خط مبارزەی راستین را نشان داد. همه لحظات زندگیش را ارزشمند نمود و با کارکردی که باارزش ترین فرزند بشریت شد خود را عرضه کرد. رهبرمان با این کارکردش هم خلقمان و هم ما را مفتخر نمود. همه بشریت، خلقمان و ما نیز بدهکار او هستیم. رهبر آپو همه اینها را به بشریت و خقلمان و ما تقدیم کرد. لذا فهمیدن و مبارزه برای آزادی جسمی رهبر آپو، وظیفه و مسئولیت اصلی ماست.

 

مبارزه برای آزادی رهبر آپو، مبارزه علیه نابودی کوردهاست.

باید درک عمیقی از توطئه بین المللی علیه رهبر آپو درست کنیم. اسیرکردن ۲۴ ساله و انزوای سخت، نتیجه سیاست نابودگری دولت اشغالگر و استعمارگر ترک است. آنچه باعث این انزوای شدید شده است؛ این است که رهبر آپو در برابر این سیستم و عوامل عقبماندگی در منطقه، دارای موضعی ایدئولوژیک و سیاسی است. قدرتهای توطئەگر بین المللی نه تنها در این طرح شریکند، بلکه با دولت قاتل ترک نیز شریکند. این سیاست و اعمالشان بەوضوح درک می شود. لذا سیاستی که در امرالی بر رهبر آپو تحمیل می شود، سیاست نابودسازی است. توطئه بین المللی و اسیرکردن و انزوا تنها بر یک رهبر کورد تحمیل نشده است، بلکه یک رویکرد علیه خلق کورد است. با توجه به امرالی می توان فهمید که سیاست دشمنی با خلق کورد چگونه است و هدفش چیست! برای نابودشدن خلق کورد چه جنگی در جریان است. سیاست مشخصی که فعلا علیه رهبر آپو اجرا می شود، در خارج از زندان، علیه جنبش مان و خلق کورد نیز دنبال می گردد. فقط شرایط و نوع آنها متفاوت است. هم ما و هم خلق کورد و هم دوستان خلق کورد باید این حقیقت را بەروشنی بفهمند و در برابر آن موضع بگیرند و مبارزه کنند. باید بدانیم که مبارزه در راه آزادی جسمی رهبر آپو، مبارزه با نابودسازی کوردهاست و اینگونه بیشتر از رهبر آپو دفاع کنیم. باید ۴ آوریل را با این آگاهی و رویکرد جشن بگیریم.

آ.ک.پ- م.ھ.پ که دارای نقش و ذهنیتی دشمن کارانه با خلق کوردند، انزوای رهبر آپو را تشدید می کنند و این نیز رابطەی میان نابودسازی کوردها و انزوای امرالی را نشان می دهد. حکومت آ.ک.پ- م.ھ.پ فاشیست ذهنیت اشغالگر فاشیست را نمایندگی می کند. سیاست و نقش خصمانه آ.ک.پ- م.ھ.پ دیگر برای همه شناخته شده است. باید بدانیم که این سیاست با تشدید انزوای رهبر آپو پیش می رود. این موضع و عملکرد آ.ک.پ- م.ھ.پ حقیقت انزوا، رابطەی انزوا با نابودگری کوردها را نشان می دهد. باید این حقیقت را بەخوبی درک کنیم، بدانیم که مبارزه با انزوا، مبارزه با قتل عام کوردهاست. این مهم نیز با شکست دادن حکومت آ.ک.پ- م.ھ.پ ممکن می شود. لذا باید تلاشهایمان را تقویت کنیم.

رهبر آپو آزادی زن را بر آزادی همگان مقدم ساخت

رهبر آپو نه تنها برای آزادی خلق کورد همزمان برای آزادی همه خلقهای تحت ستم مبارزه می کند. در این راستا الگوی اجتماعی دمکراتیک، اکولوژیک و حافظ آزادی زن را درست کرد که بر تمام بشریت تاثیر نهاده است. این الگوی بدیل رهبر آپو با فکر اکولوژیک و خط آزادی زن گره خورده است و در همەجا بر انسانها تاثیر نهاده است. این آگاهی که می گوید سوسیالیسم نباید به دولت مبدل شود، با کنفدرالیسم دمکراتیک سوسیالیسم محقق می شود، خلق، زن و همه ستمدیدگان تنها در چنین سیستمی می توانند زندگی انسانی خود را داشته باشند و این به مانند یک انقلاب ذهنی بر افکار تودەها اثر می گذارد. رهبر آپو بر مبنای آزادی زن و تاکید بر آزادی زن، زن را در صف مقدم مبارزه جای داد.

رهبر آپو یکی از شخصیت هایی است که برای پایان دادن به مدرنیتەی سرمایەداری که جهان نامطلوب کنونی را بوجود آورده، بسیار تلاش کرده است و راه حل آنرا بەمیان آورده است. او برای خلق این راه حل، به ذهنیت طبیعی، آزادی زن و خط مدرنیتەی دمکراتیک تکیه کرده است و بدیل این جهان بی روح را ارائه داده که مبتلای مناسبات سرمایەداری است. مدرنیتەی سرمایەداری و ذهنیت دمکراسی آن تنها برای بقای عمر طبقەی حاکم و استعمارگر برای مدتی بەدرد خورده است. برای پایان دادن به این سیستم و بحرانهای پیش روی بشریت، رهبر آپو راه حل مدرنیتەی دمکراتیک را ارائه داده است.

با فهم و اجرای راه حل رهبر آپو می توان ۴ آوریل را با معنای حقیقی اش جشن گرفت

بهترین راه استقبال از چهارم آوریل این است که بدیل، ایدئولوژی و چگونه زیستن مورد تاکید رهبر آپو را بەخوبی درک کنیم و در جامعه فراگیر نماییم. این عمیق ترین مسئولیت کوردهاست. هر فرد کورد باید چگونه زیستن و مواضع و اندیشەی رهبر آپو را بخوبی درک کند و بداند که رهبر آپو خودش را برای آزادی خلق کورد فدا کرده است. هر فرد کورد باید راه حل رهبر آپو را که مانیفست رهایی ستمدیدگان، زنان و خلقهاست به دیگران بفهماند. باید این کار را بکنیم. درمقابل توطئەی بین المللی در سطح داخلی این آگاهی و درک را درست کنیم.

شکوهمندانه مراسمات را برگزار کنید و درخت بکارید

رهبر آپو با اندیشه، موضع و تلاش و نحوه زندگیش به باارزشترین فرزند بشریت مبدل شد. ما بەهمین دلیل زادروزش را گرامی می داریم و عشق و احساسمان را برایش نشان می دهیم. ما این زادروز معنی دارش را به خلق میهن دوست کوردستان، به گریلاهای جان برکف رهبر آپو، به زنان، جوان و خلقهای خاورمیانه و جهان تبریک می گوییم. در هرجایی هستید در مراسم چهارم آوریل به گرمی حضور پیداکنید و در هرجایی که زندگی می کنید، درختی بکارید.